mandag den 16. april 2012

Forårssalat med skvalderkål


Sådan en smuk og dejlig forårsdag kræver en god salat til frokost. Jeg havde en rest kogte linser&ris fra aftensmaden. De blev pebbet op med frugt og grønt og endte som en lækker frokostsalat - og med skvalderkål fra "urte"bedet...

Jeg gjorde:

en rest linse&ris (eller en dåse bønner af en art)
2 snack peber
en stump æble - giver udover dressingen en god syre til en salat
en stump agurk
1 lille rødløg
5 små cherry tomater, fordi det var dem jeg havde
en (over)moden advokado
2 store gode håndfulde skyllet skvalderkål

Alt snittes fint, og blandes med ris&linser/bønner.




Dressing:
2 spsk sennep
lidt god mayo
2 spsk god eddike æblecider, eller din egen gode krydreeddike
1 tsk honning

piskes sammen - jeg bruger gerne et næsten tomt dijon Maille glas, så får jeg også det sidste med. Så ryster jeg det godt sammen, og så 1 dl olie i efterfølgende og ryster det godt.

Salaten anrettes i et par pæne tallerkner, dressingen over, salt og frisk kværnet peber på mums.
Gemalen ønskede lidt kød til, og noget brød, så han fik et par skiver svinefilet fra dagen før.


Og æg ville også have været godt, men jeg havde ikke nok, da jeg gemmer til kagebord som jeg skal lave om ikke så længe. Sådan er livet når man ikke længere blot køber æg, men må venter på disse her kan tage sig sammen:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar