søndag den 15. april 2012

Puha - foråret overlevede

Jeg har fortalt at frosten tog alle mine forårsblomster - de lagde sig ned. Jeg var grædefærdig fordi mit bed ellers er så smukt, og fordi det varslede forår med alt hvad en tulipan havde i sig. Og jeg havde fået dejlige og opmundterende besked - og tak for dem - det har hjulpet mig igennem. Og det har virket - mit bed har rejst sig. Det har fundet sig selv og det er smukt.


Og midt i al frosten åbnede jeg vores sidste flaske mirabellesaft og blev bekymret over det også. For har frosten nu taget mirabellerne? Så jeg greb ud i cyperspace og spurgte fru Plum:

"Jeg har set at alle mine skønne vilde mirabeller blomstre over det hele her i Viby J, men hvordan er det med frosten og de bær-blomster? Det er jo ikke godt for hverken æbleblomster og kirsebær. Jeg har tænkt at rent logisk må de kunne tåle lidt frost, da de jo blomster på et tidspunkt hvor der ofte er noget sandsynlighed for frost."

Og hun svarede, mirabeller er hårdføre, så ingen grund til bekymring. Så der er godt humør her i Viby J.

Blomsterne har det godt, vi har det godt, hønsene og kattene har det godt. Det er forår - og jeg skal have sat kartofler om lidt - nyd dagen, nyd vejret, nyd naturen. Den er gratis.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar