søndag den 1. april 2012

Sådan en søndag i pre-påsken er lige med suppe-dag

Jeg har jo her i fredags fået ungkvæg fra min kusine og hendes mand. Sådan noget godt kvæg som har plads nok, og dybstråelse og klø'ning bag ørene. Og en slagter som ved hvad han gør. Sådan noget kød har jeg nu en hel fryser fyldt af - herligt. Og ekstra ben fik jeg, men når fryseren er ret proppet, så duer det ikke at have ben også - så de sidste dage er der kogt og kogt til fond. Som jeg så fryser i små tern og har til sovser og andet godt. Det kan anbefales, virkeligt.

Som min gemal siger; "Hey køkkenet er fyldt med køkkenguld ligenu", han ved hvad der venter ham, han husker de gode sovser som er tyk med smag og fylde og varme... så pyt om det sviner og fedte lidt.

Lidt stemningsbilleder fra køkkenfuldskampen...




og lidt faldt der af til resten af husstanden

3 kommentarer:

  1. Det ser virkelig lækkert ud:) At koge fond til fryseren er bare en super investering af sin tid, sådan en lille guldklump kan pifte selv det kedeligste måltid op.

    SvarSlet
  2. Hvor ser det bare lækkert ud! Glæder mig til at se hvad du får brugt Resten af kalven til :)

    SvarSlet
  3. Kære Begge
    ja det er fantastisk, en lille blok af køkkenguldet kan rede et hvert måltid.
    I går fik jeg lavet noget af tværrebet, men fik ikke taget billeder da jeg havde tante-dag med 3 af mine tantebørn, Den Gamle By, og bål i have efterfølgende, så maden skulle passe sig selv, et tværreb sat på 140 grader klokken 14.00 gnedet ind i paprika og røget paprika, og senere 2 ds fl tomater, en dåse bønner og 5 løg, og de store kyllingelår, og så 1½ time ekstra - og så godt med salat og ris til, så var der nok til 3 par og børn som spiste godt. Jo det kvæg kan noget for maverne...

    SvarSlet