lørdag den 3. september 2011

En god høst af tomater


Jeg elsker tomater! Og når man ikke har drivhus, er sådan en våd og kold sommer ikke så godt. Det er jo nærmest proportionalt med gevinsten af opnåede tomater. Og jeg havde ellers så mange - 12 planter i år. Både nogle jeg havde sået - mest fra Camilla Plum, men også fra frø jeg selv havde taget sidste år. Og så nogen underboens søster havde lavet.

Tomater kan bruges til så meget, hvem elsker ikke en kartoffelmad på nybagt rugbrød med purløg, mayo og - tomat? Eller langtidsbagte tomater? Tomat salat? Pasta med tomatsovs - you name it!. Og så er der selvfølgelig Fru Plums hengemte som jeg har vist hvordan man laver på bloggen før.

Jo - der er kun en vej frem - og det er et drivhus som kan supplere mine frilands. Sådan må det være. For her i sensommeren, starten af efteråret er tiden til at evaluere - samtidig med at sanke og nyde vores anstrengelser i foråret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar