onsdag den 14. september 2011

Cremede dampede porre


Dampede porre er meget børnevenligt, både at lave og spise. Nemt og lækkert tilbehør. Denne dag fik jeg besøg af underboens datter, Nana. Nana er lige fyldt 3 år, og kommer tit op og hjælper mig i køkkenet. Nana er også super god til blomster, jeg ved egentlig ikke om man kan sige at børn på 3 kan have grønne fingre - hvis man kan. Så har Nana det.

Vi gjorde:
Jeg vaskede 10 porre ved at lægge et snit fra det hvide, helt ned mod det grønne. Når du vasker evt. jord og sand ud, skal porren holdes ned ad, så vand og sand ikke løber ind i porren.

Nana skar porren i passende stykker. Det er gør ikke noget at de ikke er ens størrelse. Når børn skal være med i køkkenet skal knivene stadig være skarpe. Der er flest ulykker med uskarpe. Du overtager blot til sidst når der ikke er meget at holde i.


Nana puttede stumperner i min lille kasserolle, og jeg hældte lidt rapsolie og salt ved. Det samme med ½ dl vand.

Vi kogte dem ½ min under låg, og der næst kogte vandet væk ved høj varme. På den måde bliver porrene cremede og lækre.


Vi serverede porrene til hjemmelavede fiskefingre og grøntsagspomfrits.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar