lørdag den 17. september 2011

Arme riddere - en test af gluten-allergi


Min læge og jeg er blevet enige om, at vi skal forsøge at finde ud af nærmere hvad det er jeg ikke kan tåle. Og derfor er jeg blevet indstillet til en god erfaren allergi læge Anne Buus, Aarhus C. Det er lidt skræmmende, også lidt vildt. At skulle så hvordan det hænger sammen med gluten og mælk, og hvad der ellers er. For at kunne måle om man ikke kan tåle gluten, skal man faktisk spise noget - og det er ikke ret fedt! Jeg har ikke spist gluten i næsten 3 år, og for hver dag har jeg fået det bedre. Og nu skal jeg åbenbart spise noget igen. Derfor har jeg spist denne skønne morgenmad, som jeg ellers ikke har fået længe. Jeg nød det! Og kan nu her knap 4 dage efter mærke det i mine led, og hud og humør. ØV.

Men jeg gjorde:
tog en skive gammelt brød (jeg havde noget fra grydebrødet, som min familie havde spist det meste af)
1 æg
en slat soya eller komælk


pisk æg og mælk sammen, og lad brødet søbe i ægget, til det er helt gennemvædet.
Steges på panden i noget baconfedt. Spises med bær, honning og nyd det - om du kan spise den slags ting.


Jeg gør det ikke igen foreløbig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar