onsdag den 14. september 2011

Bagte Hokkaido med løg og rosmarin


Så er sensommeren/start efterår over os. Og med den kommer græskarene. Græskar kan være en noget fad oplevelse, og jeg har forsøgt mig frem med forskellige opskrifter. Denne her blev rigtig god, og passede godt til den Osso Buko som jeg også lavede.

ingredienser
½ hokkaido græskar
1 fast æble
2 store rødløg
2 fed hvidløg
2 store kviste rosmarin
3 blade salvie
stor slat olivenolie
skvæt ouster-sauce
salt og peber
Skrald græskaret og hul det ud.

Skær Hokkaido,æblet, løg og hvidløg i smalle både
fordel i et ovnfast fad og hæld olivenolie, oustersauce, urter og salt og peber på.
Bland det hele sammen.


Bag det i ca 1 time ved ca 175*

5 kommentarer:

  1. Det ser lækkert ud. Jeg har aldrig smagt det sammen med æble.... endnu.

    SvarSlet
  2. Ja, det smagte rigtig godt, æblet har en kontrast af surhed som Hokkaidoen mangler. Skal lave Thai suppe af resten af mit hokkadio græskar og måske skulle jeg tage et af mine sure nedfaldne Ingrid Marie æbler i suppen...

    SvarSlet
  3. Det er en helt fantastik opskrift - helt vildt lækkert med æble i! Den kan også laves med andre rodfrugter.

    SvarSlet
  4. Jeg giver mit besyv med (med mange tak for linket på min blog!), for det ser rigtig lækkert ud :)Jeg er også ret vild med butternut-squash, som rummer flere noter af frugt end hokkaidoen. Både hokkaido og butternut er også gode sammen med stegt pære.... i det tilfælde, at du skulle løbe tør for æbler :o)

    SvarSlet
  5. tak til Ums - ja, andre rodfrugter er også godt. Og pærer og butternut - jeg skal have det in mente, men har ikke helt så let adgang til pærer som til æbler.
    Så kunne man jo også komme lidt gedeost ved til sidst - det vil nok passe godt til pæren og butternutten for at få lidt skarphed?

    SvarSlet