tirsdag den 16. august 2011

Oksekødssuppe i en ruf

Hjemme hos os skal det sommetider gå lidt stærkt. Engang imellem kryber også jeg, over hvor gærdet er lavest og køber fastfood... engang imellem. Men jeg forsøger at have noget i baghånden, derfor denne suppe, for jeg synes egentlig ikke meget om det der fastfood.

Jeg havde fået nogle ben i vores sidste ombæring af ko, den havde jeg kogt fond og suppe på, som jeg har frosset et par portioner til en håndevending.

Altså:
en portion nedfrosset suppe
3 gulerødder
toppene af 4 løg (det gør ikke noget at de er lidt visne eller grimme)
frosne kød og melboller

Varm suppen op.
Vask og snit gulerødderne, vask løgtoppene, pil det yderst af. Snit det grimme væk. Du vil finde ud af at der underneden faktisk er temmelig meget fint grønt. Jeg havde både nogle toppe fra røde og gule løg, det gav en smuk forskellighed.
Kog gulerødderne i suppen i 4 min, varm løgtoppene og de frosne boller op. De må ikke koge. De tager ca 2 min.
Voila - du har fast food, bare en sund, nem og billig variant.

Ok - jeg brugte købe boller, men vil næste gang jeg har mig en køkkendag vil lave mine egne til fryseren.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar