fredag den 5. august 2011

Stadig lidt sommerstemning

Jeg har fået en stille opstart på mit job, en skole hvor feriestemningen ikke helt har ville slippe sit tag. Min skole er en fantastisk skole, en skole for børn og unge med ADHD og Autisme. Sådan et sted, hvor der er plads og rum til den man er. Og hvor alle tager hensyn til sådan som du lige er. Og sådan afspejles naturen om skolen faktisk også. Denne fuldfede hare har sin daglige gang på svævebanen...

Du skal se godt efter, lige under svævebanelinen.

Og på min cykelvej til skolen fandt jeg dette skønne hindbærkrat. Det er herligt at naturen giver sådan fra sig. Jeg lavede en skøn hindbæreddike af en del af hindbærene, og resten røg i en rødgrød. Læs her om metoden til frugteddike.



Så min opfordring er, at hold øjne og øre åbne i din hverdag, for naturen er givtig og solidarisk. Den dele ud af alt hvad den har, og det eneste den beder om, er at vi behandler den ordentligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar