onsdag den 29. juni 2011

jordbær sorbet

½ L vand
10 peberkorn
1 stang vanilje uden korn (vi brugte kornene igår - husk princippet om Stop spild af mad)
200 g sukker
ca 300 g (vi brugte resten fra jordbærene igår)
1 øko citron

giv vand, vaniljestang og peberkorn et opkog og køl af.
Fisk korn og stang op, riv citronskal og saft i.
Blend væsken og jordbærene og kør det i ismaskinen.

Herligt når Stop spild af mad bliver en lækker lille dessert...

Meyer laver den med hindbær, og koger dem op i lagen, og dobbelt op på sukker. Det lyder også lækkert, men jeg er ikke den store hindbærspiser. Endnu en god reklame for Meyers Almanak.

2 kommentarer:

  1. Peberkorn!? I en jordbærsorbet, det tror jeg aldrig jeg har hørt om.
    Jeg havde tænkt på at købe den Almanak, er der nogle brødopskrifter i?

    Hilsen Didde

    SvarSlet
  2. Kære Didde, der er nogle enkelte, men jeg vil klart anbefale Camilla Plums "et ordentligt brød" - det er også hende som Meyer henviser til...
    Peberkorn, det er faktisk skønt - om bare du husker at pille dem op, for det er ikke rart at få i munden til en dessert - men skønt til at give lidt dybde.
    Bare i gang :-) god vind

    SvarSlet