onsdag den 18. juli 2012

Kardemomme og kanelis med jordbærsuppe

Jeg har digtet noget helt fantastisk en kanel-kardemommeis baseret på soyamælk. Her serveret med jordbærsuppe.
Det smagte godt!

Jeg gjorde:
Kogte stille den blå vaniljesoyamælk fra naturlig med en stor kanelstang og frøene af 3 kardemommekapsler. Lod det køle godt af, og piskede en æggeblomme og æggehvide hver for sig, æggeblommerne med lidt mørk rørsukker til blommen var rørt hvid. Jeg har mine egne friske hønseæg, men ellers brug pasteuriserede æg - prøv at lægge mærke til farven på æggeblommen - sådan ser det ud fra friske selvstændige høns som går og trives med nappe lidt her og nappe lidt der.



Blandede det hele sammen og kørte det til en cremet enhed på ismaskine, i mens isen kørte kogte jeg hurtigte frosne jordbær til en tyk suppe, kølede den lidt af, og serverede isen midt i suppen.

Det smagte rigtig dejligt, og kanelen og kardemommen trådte meget godt igennem. Herligt

1 kommentar:

  1. Mmm jordbær suppe, det er godt nok 100 år siden jeg har fået det...

    SvarSlet