søndag den 15. juli 2012

Stemningsbilleder fra få timers sol i haven

Det er ikke mange timers sol man har haft mulighed for denne sommer. Det er faktisk lige på kanten til at det er sjovt. Noget af køkkenhaven elsker det, og noget gør ikke. Jeg håber der kommer sol snart - ellers bliver det vist så som så med mine tomater. Kig ned over siden og se frodigheden...

Bønner snart i gang?

salatbedet i fuld vigør
har hørt om en som altid satte sin squash i komposten - jeg prøver i år
 hestebønnerne er nu højere end mig
agurker - håber de giver noget - men vejret er godt nok koldt

 tomatmur...
 spiseklar kirsebær
min new dawn som fulgte med huset, og har blomstret siden.
tomatmuren 

et grønt og gult bed - ikke så ringe endda..

det gule skyggebed

4 kommentarer:

  1. Du har altså bare en fantastisk have Camilla.. Må simpelthen være så skønt at kunne gå ud og plukke løs af hjemmeavlet frugt/grønt...

    SvarSlet
  2. Skønne planter - men Morgenfruen er da bare den gladeste blomst. . . . hvorfor fik jeg ikke sået den i år, damm.
    Jeg har ferie om 2 uger og SÅ kommer der sol, bare vent og se :o)

    SvarSlet
  3. kære Pille
    Det er en vidunderlig have - fyldt af ukrudt, afstessning og masser af frugt og grønt. Farver og knald på - lidt lige som ejeren tror jeg? Er det mon med haver som med hunde? at de ligner deres ejer...?

    Helle
    Morgenfruen elsker at bo her sammen med mig, jeg bruger den til alt - laver bladlusevæske som rager bladlus væk, drikker the,bruger dem i salat, spiser dem når jeg bare hygger mig. Jeg er helt enig, er er så glade.
    Jeg holder med dig Helle, sommeren kommer om 2 uger, det er ok at den også kommer nu, men så laver vi bare en aftale om at den fortsætter hele din ferie ud også. Jeg arbejder jo hele sommeren, så at det er vidunderligt vejr når jeg kommer hjem kan jeg sagtens tilslutte mig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, det kan da godt være det er med haver som hunde.. Jeg syntes i hvert fald du har en fantastisk have. Det er noget af det eneste jeg mangler , ellers syntes jeg vore lejlighed er perfekt..

      Slet