torsdag den 17. maj 2012

Tyttebærkage med kokos og mandler


En eftermiddagskage til kaffen, er skønt og hyggeligt. Og så er kage også bare dejligt at lave. Jeg har ikke mange bær tilbage i min fryser, og rababerne er plukket, så jeg måtte ty til de tytte (hihi) bær jeg havde. En lille pose med små skønne knaldrøde bær.

Det var der i:
3 små æg fra egne høns - eller to fra Brugsen
150 lys rørsukker
50 mørk rørsukker eller farin
1 dl rapsolie
1 dl mælk - eller soya/ris mælk
100 g mandler - malet til mel
60 g kokosmel
40 g alm mel
1½ tsk bagepulver
150 g tyttebær
50 gr god mørk chokolade

(du kan også blot bruge 200 g alminde hvedemel, men det tåler jeg dårligt, derfor forsøger jeg mig med andre typer af mel)



Pisk æg og sukker til en tyk hvid æggesnaps. Bland mælk, olie, mel og bagepulver i, vend bær og chokolade i.


Kommes i en springform og bages ved 200* i 40-45 min,

Serveres lun, og med en smugle creme fraise, flødeskum og lidt af tyttebærene rørt med lidt rørsukker

Ingen kommentarer:

Send en kommentar