torsdag den 24. maj 2012

Morgenstemning i haven








Morgenstund har guld i mund, og guld betyder ære og ære være... og sådan en morgen var det her hjemme hos mig, i min ordinære villa have, hvor skvalderkålen og mælkebøtterne gror livligt. Sommetider gipper det når man gå forbi RoundUp'en i Bauhause, da det er en nedgroet i generation at sådan holder man sin plæne fri for alskinds uønskeligheder. Men her hos os bruger vi ikke sprøjtegifte eller kunstig gødning. Vi holder høns og lever med mælkebøtterne (bare naboen ikke bliver sure, og jeg glædes over deres carporteprojeket, 3 små børn og aftenarbejde - så ser de ikke mit ukrudt som vandre ind til dem - lån endelig min gynge, sig hej til mine høner, og se ikke mit ukrudt).
Træk vejret Camilla, nyd haven, og glem nu de mælkebøtter, pyt skidt, de tiltrækker små svirefluer som høner løber hektisk og glade rund efter. Hallo derude, slap lidt af i Pinsen, nyd den, og dit liv. Jeg ved at I kan!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar