mandag den 18. juli 2011

Et helt vidunderligt rugbrød


I går var var jeg sammen med underboen og hans unger ved Skovmøllen i Moesgaard skov. Det var en skøn dag, regnen silede ned, men hvad gør det, når man kommer hjem (endelig) med Aurion mel? Jeg har længe været uden godt mel, og det kan man mærke når bager sit brød. Men nu havde jeg det, og jeg kunne bruge min surdej og min yndlings opskrift fra "Et ordentligt brød" af Camilla Plum. Hun kan bare det der med brød. At sige dejen "eksploderede" fra igår til idag er en overdrivelse. Men den var hævet flot da den røg i formen her til morgen. Nu står der 2 flotte rugbrød inde i min gamle AGV ovn, der hygger de sig til der ikke er mere varme at hente. Og så skal jeg have en enkelt skive - med koldt smør - og intet andet! Lækkert.

Min fætter og jeg havde faktisk en længere snak om, hvordan nogle bare kan det med brød, mens andre har langt sværere ved det. Sådan kan det godt føles. Til det kan jeg bare sige : "øvelse gør mester."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar