lørdag den 2. juli 2011

Alices jordbær muffins


Touren er startet, jordbær er i fryseren, og min kammerat kommer om lidt og hjælper mig med hækken,- det er en kæmpe hjørnegrund jeg har (faktisk synes jeg den vokser som regnen bliver ved med at sile...). Jeg syntes det krævede lidt kage, og fandt en gammel opskrift som min mor for lang tid siden har skrevet ned til mig.









Den lyder:
3 æg
2 dl sukker - jeg brugte ½ dl af det vaniljesukker som jeg har lavet for noget tid siden.
piskes hvidt
1 dl kokosmel
2 dl hvedemel
vendes forsigtigt i

og bær eller syltetøj som du er i form og lyst til. Og jeg har jo jordbær - så jeg kom nogle i hver, og så havde jeg en øko, ikke overfaldebehandlet fin citron, så jeg kom skallen af en ½ i.

bagt i muffinsforme, alt efter størrelsen, 15-30 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar