lørdag den 3. december 2011

Den lykkelige ejer af Confit de Canard


Jeg har været så umådelig heldig, at være blevet den lykkelige ejer af et parti confit de Canard fra Halmhuset i Broager. Lise Gregers Jensen er en god vinkender og en klog dame hvad gælder gode råvare. Hun formår at få vin og specialiteter til at hænge sammen.


Confit de Canard er en fremragende "fastfood" løsning. Jeg åbnede dåsen, og det er en god idé at dåsen ikke er helt kold men tempereret i stedet, ellers er det næsten umuligt at få andelårene op.


Sådan ser de lækre lå ud, når de lige er kommet op af dåsen.


Andefedtet tog jeg op og smeltede på panden, og kom fint skivede kartofler, løg og timian på. Der stod det i ca 20 min og simrede, jeg vente i det en gang i mellem. Da kartoflerne var færdige ristede jeg lårene af og serverede det hele med en grov rådkålsalat. En glimrende gæstemiddag på ½ time. Herligt.


Billederne er taget i sommers da jeg hjalp Lise med hendes vinklub og smagsprøver til julens vine og på - ja Confit de Canard.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar