søndag den 12. februar 2012

Morgenpandekager


Jeg elsker pandekager. Hvilken som helst for som bare ikke indholder gluten og mælk. Og jeg fundet en skøn og nem måde at bruge en rest grød OG få dejlige varme pandekager til morgenmad.

Hvad:
en rest grød
1 æg
lidt ekstra soyamælk, komælk, en slat gammelt the (kvædethe smager også godt i pandekager)
lidt majsmel eller hirsemel, boghvedemel eller andet ikke gluten, og kan du tåle det, så brug bare dit almindelige mel.
lidt natron eller bagepulver
2 tsk krydderier efter smag, kanel, vanilje, kardemomme

røres sammen og steges i små klatter på panden.

Jeg var så heldig at købe 4 bio øko granatæbler som gav nogle dejlige kerne til denne morges morgenpandekager.
Men en gammel moden banan moset i dejen giver sødme.

Tips:
Jeg er begyndt at koge min grød i microovnen og det jeg ikke får spist op, gemmer jeg og laver pandekager når der er nok, og når jeg gider. Det er utroligt nemt og en dejlig måde at starte morgen på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar