onsdag den 18. januar 2012

Varm jordbærsuppe med vaniljeis


Jeg har en række poser med skønne jordbær, som jeg plukkede i sommers. Og jeg synes egentlig at det er gået rigtig godt med at bruge dem. Både i kager, muffins, smooties etc. Men den anden dag fik jeg nærmest en åbenbaring. Hvordan er det nu med varme frugtsupper? Det er så skønt på en kold vinterdag. Og hvis jeg skulle have det til at glide ned hos resten af husstanden, så ville lidt is nok ramme sagen ind.
Det blev altså til en varm jordbærsuppe med en kugle vaniljeis. Jeg sprang over, for jeg havde ikke mere Torfuline... Men er det ikke smukt?

Jeg gjorde:
En pose jordbær
en slat/skivs hyldebærsaft som jeg havde stående - tror også lidt hyldeblomstsaft kunne gå.
1 spsk honning
vaniljeis

Jeg gav jordbærene et hurtigt opkog, tog stavblenderen en tur i gryden, rørte en spiseskefuld honning i, serverede det i smukke guldskåle med en kugle is i midten.

Og min så sådan ud:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar