søndag den 24. februar 2013

Brødbudding - meget britisk

Sådan en rest hvidt brød - hvad skal man bruge den til? Åh jo, rasp - men hvor meget rasp spiser man egentlig?
Jeg lavede french toast med baked beans til morgenmad - jeg skulle træne senere i del timer, så det var ok at give den gas. Og så blev det hele ikke spist - hvad skal man egentlig bruge sådan en gang brød i blød med æg og mælk? I den gode sags tjeneste - ingen spild af mad, gjorde jeg sådan.

Sådan gjorde jeg:
Rør 2 æg og 2 dl mælk sammen
skær et par skiver tørt brød og læg dem i blandingen, vend nogle gange og vent til de er helt gennemvædet af æggemassen.
Tog en lille portionsform, smurte den med smør og hældte rørsukker i som jeg rystede rundt langs kanten, skar brødet til. Og puttede et lag i, tog et godt stykke chokolade, lagde det i, og næste lag æggebrød i.
Jeg skar nogle tynde skiver af æble og dryssede med kanelsukker.


15-20 minutter ved efter varmen i ovnen eller på 175-200*


Det var en dessert lavet kun på rester, men den tog kegler. Jeg spiser ikke gluten, men gemalen synes den var ok. Meget Gordon Ramsays og meget britisk.

Tips:
Hvis du ikke tåler mælk, så bland soya eller rismælk i æggene - så går det hele.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar