torsdag den 27. december 2012

Bøf Wellington





Hvis du ikke har gjort det, sidder du snart og gennemgår menuen til nytårsaften. Sidste år gik vi all in - vi fik Bøf Wellington. Det var vidunderligt og rigtig rigtig sjovt at lave - da jeg havde fundet fidusen vel at mærke. Og her skal lyde en stor tak til Malou fra Klidmoster fordi hun trods travlhed og ondt diverse steder havde overskud til at tippe mig til den seje Gordon. Og tro mig, han kan meget mere end at kaste med ord og knive. Tjek dette super indlæg på You Tube - du behøver intet mere for at se hvordan din perfekte Bøf Wellington skal være - og den kan laves om formiddagen hvilket gør at det hele bliver meget mere afslappet senere på dagen.


Er den ikke smuk?

Og så kan jeg smide en bombe - jeg orker ikke i år. Jeg orker ikke det store ræs, og det gør min nytårsklub heller ikke. Vi har det ikke i os i år, vi kan ikke stå i fond 4 dage før, og vi orkede ikke drøftelserne om menuen, og rodet, og indkøbene. Måske er det gastronomisk blasfemi, men i år bruger jeg krudtet på at lave en quiz til både børn og voksne - og mit elskede tantebarn Veronica har bestilt en kategori med Peter Pan -  som hun sagde glad sagde  - "der kan jeg bare alle spørgsmålene Tante C".

Så der bliver ingen fin forret, og ingen Bøf Wellington til os. Vi bukker og skraber for Mefisto, der er stilsikker - og allergisikker, og som har overenskomst, og ringer tilbage når jeg mister overblikket.

Rigtig god nytårsaften - om du går All-in, eller du smider fødderne på køkkenbordet og gør som mig - accepterer take-away. Må du nyde hvert minut!


2 kommentarer:

  1. Anytime ;-)

    Gordon R kan sit kram. Det er simpelthen en fantastisk måde at lave BW på.

    Jeg har det nøjagtig som dig! Her er udsolgt på alle hylder. Ingen kræfter eller overskud til noget som helst. Har også bestilt mad udefra i år - 4 retter fra Frederikshøj. Glæder mig til bare at nyde og ikke yde for en gangs skyld.

    Godt og lykkebringende nytår til dig og dine :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. tusinde tak Malou! Lad os håber og arbejde for at 2013 bliver et år med overskud...

      Slet