tirsdag den 18. oktober 2011

Oksehøjreb - the english way


Fra min kusine har jeg en kvart stor kalv i fryseren, eller rettere dele tilbage, for det meste er spist... Og noget af det som jeg havde var en gammeldags oksehøjreb. For længe siden er jeg stødt på en opskrift i Jamie Olivers kogebøger af sådan en art. Jeg synes den var så smuk og svulgstig at jeg aldrig har glemt den opskrift - men hvem har lige sådan en jas? Ja det havde jeg så - endelig!
Det første var at befri og rense benene.


Det var faktisk ikke helt nemt synes jeg, giv mig lige en mere så jeg kan øve mig mere ;-)


Bindes skulle den... Godt med salt og peber



Og steges og spises - mums
Stegen fik 30 minutter på kilo og 20 minutter ekstra oven i hatten, og så hvile i 30 minutter. Det var faktisk utroligt præcist ramt, og jeg som har meget svært ved at følge en opskrift gjorde det - og ham Oliver havde styr på det.
Opskriften er hentet fra: "Det er glade dage" side 194-195 - tak Jamie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar