søndag den 27. januar 2013

Nem marcipandessert med strejf af kanel

 
Sommetider er det bare rart og hyggeligt med dessert - faktisk har jeg jo proklameret at 2013 skal være året hvor ordet "efterret" får sin genkomst - eller der hvor der igen indføres flerretters middage i de danske hjem.


Her er en virkelig nem dessert med marcipan, æbler og kanelsukker. Bingo.

 Skær æblerne i små firkanter, drys kanelsukker på, riv et stykke marcipan ned i.


 Smør en lille portionsform med lidt smør, og pres blandingen ned i, og så et par små klatter smør i til sidst. Brug eftervarmen i din ovn hvis du har lavet noget i den, ellers giv den 15-20 min ved 175-200* alt efter ovnen.
 
Og vupti - så nemt er det.

2 kommentarer:

  1. Godt at se, jeg ikke er den eneste der er forfalden til den dessert - spiser den flere gange ugentligt med iskold græsk yoghurt/ylette/cremefraiche på toppen :D

    - Anne

    SvarSlet
  2. Jeps - skal vi ikke sige at 2013 skal være året hvor søndagsmiddagen bliver genindført? at desserten - eller efterretten igen kommer i højsædet? at det ordentlige, det realistiske og det som betyder noget kommer i centrum? jeg vil ihvertfald gerne gøre mit :-)

    SvarSlet