torsdag den 14. juli 2011

Gourmetuge del 3 - take-a-way

Efter en uge med at spise ude flere aftner var jeg træt, tænk at man kan orke så lidt efter så meget?
Og så havde jeg læst på Sif's blog at Deli'en på Jægergårdsgade skulle have de skønneste smørbagte croissanter. Og da jeg alligevel var der, kunne vi jo få en snak om vin, om ost, om god mad. Og så få mad hjem til aften.
Konceptet er to poser med frossen mad, som man så putter i kogende vand i 20 min. En med gryderetten og en med kartoffelmos. Jeg købte til mig og gemalen, men man kunne godt have nøjes med en gang til en lille aftensmad, med en enkel grøn salat til, eller eventuelt en af Deli'ens supper.

Vi fik:
Coq strasbourg til 85 kr
Lammeskank Esterhazy til 90 kr.

Og da der var rigeligt til to, og nok til tre, så synes jeg faktisk at det ikke er ret dyrt.
Det var super super lækkert, og meget nemt.
Coq Strasbourg var en skøn sauce med mandler og rosiner. Hanen var mør, men fast, og det gør en stor forskel. Jeg vil ihvertfald holde tættere øje med min kylling næste gang. Det er skønt med så meget smag, uden at det helt falder fra hinanden.

Lammeskanken var også skøn, mør og fin, og så godt ud.

Betjeningen var super, god vejledning, villighed til at dele ud af sine egne erfaringer, sine egne favoritter og havde god tid. Jeg kan vældig godt lide at diskutere faglighed, og holder meget af at lytte til kokkes erfaring og engagement - og det får du helt klart hos Deli'en - så det er et stort plus til Deli'en i Jægergårdsgade.

Ja, og croissanterne var også fantastiske - tak for tippet Sif!

tjek: http://deli7.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar